(بسم الله الرحمن الرحیم)

پس از اینکه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی ترور امیر اسرای لبنان را بر عهده گرفت یک روزنامه اسرائیلی از برنامه ریزی گسترده این رژیم برای از میان برداشتن رهبران مقاومت پرده برداشت.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی رسماً مسئولیت ترور «سمیر قنطار» فرمانده برجسته حزب‌الله در نزدیکی دمشق را بر عهده گرفت یکی از رسانه‌های اسرائیلی از برنامه‌ریزی گسترده برای ترور رهبران مقاومت پرده برداشت.

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" روز یکشنبه با انتشار تصاویر شهید «عماد مغنیه»، شهید «جهاد مغنیه» معروف به حاج رضوان فرمانده برجسته حزب الله، «سمیر قنطار» سردار اسرای لبنان، «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، «مصطفی بدر الدین» فرمانده جهادی حزب‌الله که بسیاری از سرویس های جاسوسی غربی وی را جانشین عماد مغنیه در حزب‌الله معرفی کرده‌اند، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام و «مصطفی مغنیه» فرزند ارشد شهید مغنیه اعلام کرده که سه نفر از این هفت نفر ترور شده و چهار نفر دیگر در لیست ترور قرار دارند.

در گزارش یدیعوت آحارنوت آمده است: نقشه ترور رهبران مقاومت در سال ۲۰۰۸ با ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله در دمشق آغاز شد. پس از آن پسرش جهاد، در ۱۸ ژانویه سال‌ جاری میلادی در منطقه قنیطره کشته و امروز هم سمیر قنطار، در یک عملیات برنامه ریزی شده کشته شد.

این روزنامه صهیونیستی از مصطفی بدرالدین به عنوان یکی از برجسته‌ترین افرادی نام برده که در این لیست هفت نفره وجود دارد که رئیس شاخه نظامی حزب الله و جانشین عماد مغنیه است که پس از مرگ او جایگزین شد.

سردار قاسم سلیمانی دیگر نام این لیست است که روزنامه یدیعوت آحارنوت اعلام کرده وی، فرمانده نیروهای ویژه سپاه پاسداران (نیروی قدس) انقلاب اسلامی ایران و تهدیدی برای "اسرائیل" است. وی رابط اصلی بین حزب الله و ایران در سوریه و بویژه در بلندی‌های جولان است که اسرائیل بارها اعلام کرده که او بزرگترین تهدید علیه ما است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه این گزارش از محمد ضیف، فرمانده القسام، شاخه نظامی حماس، به عنوان نفر بعدی لیست ترور اسرائیل نام برده است.

این روزنامه نوشته است: محمد ضیف تا کنون پنج بار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۴ هدف قرار گرفته اما جان سالم بدر برده است.

بنابر گزارش این روزنامه، با وجود اینکه همسر و دختر فرمانده قسام کشته شده‌اند اما او جان سالم بدر برده است.

این روزنامه محمد ضیف را اینگونه توصیف کرده: «مردی که نمی‌میرد.»

ترور سیاست رسمی و کسب و کار رژیم صهیونیستی است؛ این مسأله را می‌توان از فهرست طولانی افرادی که در سال‌های گذشته توسط این رژیم ترور شده‌اند به راحتی فهمید.

ترور سمیر قنطار، فرمانده ارشد حزب‌الله که قدیمی‌ترین اسیر لبنانی و عرب در زندان‌های اسرائیل بود تنها جدید‌ترین نمونه از پرونده قطور تروریسم دولتی این رژیم است. کشورهای دیگری مانند آمریکا هم پرونده‌های مختلفی درباره این دست ترور‌ها دارند اما برخلاف دیگر کشورهای جهان که دست‌داشتن خود در عملیات ترور را مخفی یا حداقل انکار می‌کنند مقام‌های رژیم صهیونیستی در بسیاری از موارد حتی ترور افراد را جزو افتخارات خود شمرده‌اند.